Uppdatering om e-fakturor för lägenhet och parkeringsplats

Styrelsen vill uppdatera föreningens medlemmar om att Storholmen Förvaltning nu verkar ha löst problemen med e-faktura som de brottats med under en längre tid.

Vad var problemet?

Föreningens medlemmar har möjlighet att kostnadsfritt få avier för årsavgift via e-faktura (för BRF Palatinen) vilket båda sparar kostnader för medlem och förening och papper för miljön. Samma möjlighet finns för avier för hyra av parkeringsplats (via Forum Nacka Samfällighetsförening). Dock har det tidigare informerats om att det inte är möjligt att ha e-faktura för både bostaden och parkeringsplatsen p.g.a. begränsningar i leverantörens system.

Vad är nytt nu?

Styrelsen har nu efter en längre tids utredning fått bekräftat från Storholmen (samt av styrelseledmöter som fått e-faktura för både bostad och parkeringsplats) att problemet är löst. Medlemmar kan därför välja att få avier för båda bostad och parkeringsplats.

Vad behöver jag göra?

Om du idag inte har e-faktura för bostad och/eller parkeringsplats och vill ha det så behöver du anmäla dig för e-faktura. Du anmäler dig enklast själv via din internetbank och stegen för att anmäla sig för e-faktura ser lite olika ut för olika banker. För att anmäla dig behöver du en av för bostad respektive parkeringsplats eftersom du behöver ange bl.a. OCR-nummer för att systemet ska kunna aktivera e-fakturan. Om du behöver hjälp med att anmäla dig för e-faktura, kontakta Storholmen Förvaltning.


Kommentarer

Lämna ett svar